خرید موکت های تافتینگ عرض 3 مترمربع
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

موکت هنوز به طور گسترده در (اغلب به عنوان دونده) و. در حقیقت ، موکت کف پوش مورد علاقه من برای اکثر اتاق های خانه است. اگرچه ، نوع موکت مناسب هر اتاق می تواند متفاوت باشد ، بسته به اینکه اتاق برای چه چیزی استفاده می شود.

مهم است که سبک قیمت موکت ظریف مصور را مناسب اتاق مورد نظر خود قرار دهید. یک اتاق اداری یا اتاق بازی ممکن است از کاشی های موکت سخت استفاده کند ، در حالی که یک موکت مجلل ساکسی ممکن است در اتاق مهمانی که می خواهید عالی باشد. به

مشکل این است - واقعاً چقدر درباره انواع موکت می دانید؟ آیا می توانید تفاوت بین موکت مصنوعی و موکت الیاف طبیعی را تشخیص دهید؟ آیا می دانید که شال خود را از مخمل خواب خود می دانید؟

انواع مختلفی از گزینه های خوب موکت با الیاف موکت مختلف وجود دارد که می توانید به منزل خود اضافه کنید ، که از محیط ، موکت های درجه یک برای آن پایان خاص ، تا موکت های با دوام بیشتر برای مناطق پر رفت و آمد است.

برخی از رایج ترین انواع موکت هایی که احتمالاً با آنها روبرو می شوید عبارتند از:

موکت حلقه برش
موکت پلی استر
موکت شمع حلقه
موکت پشمالو
شمع مخملی
با این حال ، اینها به هیچ وجه تنها انواع نیستند - همانطور که لیست ما در زیر نشان می دهد.

ما این راهنما را برای آموزش انواع موکت به شما تهیه کردیم تا بتوانید آگاهانه ترین تصمیم را برای خرید بگیرید.

بیایید نگاهی به برخی از گزینه های برجسته تر که امروزه می توانید انتخاب کنید زمانی که قصد دارید ظاهر زیبایی در خانه داشته باشید داشته باشید و تنها چیزی که پس از نصب آن نیاز دارید جاروبرقی است.
I. محبوبیت موکت بر اساس اتاق ())
کدام اتاق ها برای موکت مناسب هستند؟

بخش اول ما بر اساس تجزیه و تحلیل صدها هزار اتاق است تا مشخص شود موکت معمولی در اتاقهای اصلی خانه چگونه است.

از تجزیه و تحلیل ما ، ما یک نمودار ساده و جدول مربوطه را جمع آوری می کنیم که نشان می دهد موکت متداول برای اتاق های اصلی به عنوان درصدی از هر نوع اتاق اصلی است که دارای موکت است.

همانطور که می بینید ، موکت برای آشپزخانه ها ، حمام ها ، اتاق های ناهار خوری و فضاهای ورودی محبوب نیست. این امر قابل انتظار است زیرا این مناطق دارای تردد زیاد هستند و آشپزخانه ها یا حمام ها دارای آب ، لکه و نشتی هستند که موکت آنها ایده آل نیست.
II دو نوع اصلی موکت: شمع حلقه و شمع برش
موکت با حلقه کردن مواد به سبک نخ از طریق یک پشت و سپس ایجاد یک شمع خاص در سایت دیگر (یعنی سمت بالا) ایجاد می شود. شمع حلقه (یعنی بربر) و شمع برش (یعنی ساکسونی) وجود دارد. نوع شمع بافت موکت را تعیین می کند ، اما همچنین باید توجه داشت که الیاف موکت نیز اثری خواهد داشت.

در زیر ما گزینه های مختلف رنگ موکت را برای هر دو نوع شمع اصلی قرار می دهیم.

A. گزینه های شمع حلقه
1. بربر
تصویر موکت بربر

بربر رایج ترین نوع حلقه شمع است که می توانید انتخاب کنید. این بدان معناست که الیاف در یک سری حلقه خم می شوند. این یک موکت با دوام ایجاد می کند که در برابر لکه ها مقاوم است ، اگرچه به اندازه سایر گزینه ها دارای بالشتک نیست.

در موکت بربر ، حلقه ها کوتاه هستند ، اگرچه کمی واریانس مورد استقبال است. این یک انتخاب متراکم است که لحن صاف را ارائه می دهد. این همچنین چیزی است که به سرعت از هم جدا نمی شود. شما هنوز باید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز تیز به موکت اضافه نکنید تا سریع پاره نشود و فرسوده نشود.

2. حلقه سطح
تصویر موکت حلقه سطح

یک طرح حلقه سطح از حلقه های کوتاه استفاده می کند که در آن همه چیز با دقت اندازه گیری می شود تا جایی که حلقه ها دارای طول یکسان هستند. این نوع کمی سفت تر است اما برای مناطقی با تردد زیاد که دوام و استحکام مهم است کاملاً مناسب است.

3. حلقه چند سطحی
تصویر موکت چند سطح حلقه

با طراحی حلقه چند سطحی ، قسمت های بالای حلقه ها از نظر ارتفاع متفاوت خواهند بود و طراحی جذاب تری را با مجموعه ای از شکوفایی های بصری ارائه می دهند.

این موکت تافتینگ ارزان با یک موکت طرح دار متفاوت است زیرا همه نخ ها به جای حلقه های حلقه ای حلقه می شوند. این باعث ایجاد طرحی می شود که در آن واریانس بافت روی موکت می تواند به تدریج در طول زمان تغییر کند. جزئیات روی موکت شما آنطور که تصور می کنید قابل توجه نخواهد بود ، اما وقتی می خواهید فضای خود را به بهترین شکل جلوه دهید ، می تواند تفاوت واقعی را ایجاد کند.

B. شمع برش
1. زاکسن
تصویر موکت ساکسونی

سبک ساکسونی یک گزینه شمع برش است که در آن انتهای فیبر تا حد امکان به طور مساوی بریده می شود. در آرایش ساکسونی ، الیاف محکم به هم بسته شده اند. این یک ظاهر صاف تر ایجاد می کند. الیاف نیز حدود نیم اینچ ارتفاع دارند. این موکت همچنین به دلیل احساس نرمی و لوکس بودن به عنوان موکت مخمل دار شناخته می شود. با این حال ، داشتن چنین موکت با بافت نرم خالی از اشکال نیست. الیاف منفرد در موکت ساکسونی می توانند به سرعت پاره شوند ، بنابراین هنگام جابجایی مبلمان مراقب باشید!

2. بافت
تصویر موکت بافت

سبک موکت بافت دار یکی دیگر از انتخابهای شمع برش است. نخ استفاده شده پیچ خورده و سپس بریده می شود به این معنی که موکت نرم است در حالی که سطح آن به اندازه کافی پیچ خورده است تا ظاهر معمولی تری ایجاد کند. پیچ ها به اندازه کافی محکم هستند تا مقاومت در برابر لکه را نشان دهند ، به این معنی که دوام بیشتری دارد و تمیز کردن راحت تر است. همچنین ، الیاف منفرد کمی سریعتر از الیاف خم می شوند.

در موکت ساکسونی ، اما وقتی از آن به خوبی استفاده می شود ، می تواند لحن خوبی به آن ببخشد.

3. فریز
تصویر موکت فریز

در انتخاب فریز از الیاف کوتاه استفاده می شود که می توانند در جهات مختلف پیچیده شوند. این یک ظاهر محکم ایجاد می کند که می تواند ردپاها را پنهان کند ، اگرچه لزوماً با تردد زیاد در پا ایجاد نمی شود ، زیرا تردد زیاد می تواند باعث خستگی مفرط در منطقه شود. این سبک غیر رسمی دارد و اغلب از آن به عنوان موکت شمع شکسته یاد می شود. این یک گزینه جذاب است که حس لوکس بودن را القا می کند ، اما شما باید در حمل و نقل وسایل اطراف آن مراقب باشید زیرا می توانید زمان سختی را برای تمیز کردن هر چیزی که در آنجا ریخته اید داشته باشید.

4. الگو
تصویر موکت الگو

در چیدمان الگو از ترکیبی از لکه های نخ بریده و حلقه دار استفاده می شود. نواحی خاصی که نخ در آن برش خورده است در مقابل جایی که برش خورده است ، قبل از ساخت موکت برنامه ریزی شده است و برای ایجاد یک الگوی خاص طراحی شده است. به این معنا ، موکت طرح دار الگوی خود را از بافت و ساختار آن می گیرد ، نه اینکه فقط از رنگ ها استفاده کند.

نخ های رنگی مختلف را می توان برای ایجاد الگو با هم بافت ، که می تواند به صورت رنگ متضاد یا حتی ترکیبی از الیاف موکت طبیعی یا مصنوعی متفاوت باشد. این همان روشی است که برای خرید موکت هتلی با دوام بافته شده از نظر ساختار و طراحی عمل می کند و موکت بافت منحصر به فردی را ایجاد می کند که از نحوه بافتن نخ در کنار هم طراحی آن را می گیرد.

برای ملاحظه مطالب بیشتر در مورد تفاوت موکت حلقه ای و شمع برش اینجا را کلیک کنید

سوم مواد موکت
جزء متمایز کننده بعدی موکت مواد است. به عنوان مثال ، وقتی کسی در مورد انواع مختلف موکت بربر می پرسد ، این انواع مختلف بر اساس مواد مختلف موکت مورد استفاده در شمع است.

در زیر لیستی از انواع مختلف مواد موکت آمده است.

1. نایلون
موکت نایلونی به دلیل استحکام و دوام نایلون یک گزینه بسیار محبوب است. الیاف نایلونی می توانند در برابر خاک مقاومت کرده و سالها بدون تاب خوردن در همان شکل خود بمانند. محبوب است اما به دلیل اصطکاک می تواند الکتریسیته ساکن تولید کند - بنابراین این چیزی است که باید در نظر داشته باشید. اگر تصمیم دارید به سراغ موکت نایلونی بروید ، ممکن است بخواهید از اسپری های ضد استاتیک استفاده کنید تا شوک های الکتریکی به حداقل برسد!

2. الفین
الفین یک ترکیب پلی پروپیلن است که در ابتدا در شرایط خارجی برای مقاومت در برابر رطوبت مورد استفاده قرار گرفت. امروزه از آن در شرایط داخلی استفاده می شود زیرا الیاف الفین بافتی شبیه پشم ارائه می دهند و بسیار قوی هستند. این می تواند عالی به نظر برسد اما باید رنگ آمیزی شود تا از نظر زیبایی لیزینگ به نظر برسد. همچنین قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه خورشید می تواند به ظاهر موکت آسیب برساند.

3. پلی استر
موکت پلی استر یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کسانی است که به دنبال استحکام و دوام در پوشش کف خود هستند - بدون اینکه در سبک آن خدشه وارد شود. پلی استر که از مواد مصنوعی برجسته است ، می تواند در برابر لکه ها مقاومت کند. در برابر رطوبت مقاوم است و به راحتی تمیز می شود. اگر آن را به اندازه کافی خوب نگه ندارید ، ممکن است به توده تبدیل شود.

4. اکریلیک
اکریلیک با بدنه ای شبیه پشم ساخته می شود که دارای مقاومت استاتیک و لکه است و این تنوع را به ویژه برای مناطقی که ممکن است مستعد لکه ها و ساییدگی عمومی باشد جذاب می کند. به احتمال زیاد به اندازه سایر گزینه ها محو نمی شود.

5. پشم
در صورت تمایل همیشه می توانید از پشم واقعی برای موکت خود استفاده کنید. پشم از نظر ویژگی های آن یک سری الیاف بافته شده با دقت است که در برابر خاک مقاوم است. می تواند به خوبی در برابر لکه ها مقاومت کند. با این حال ، به دلیل استحکام و دوام سطح ، گرانتر است.

6. تریکتا
Triexta یک انتخاب مصنوعی است که در بسیاری از خانه ها با حیوانات خانگی و بچه ها محبوب شده است. این به دلیل استحکام الیاف است و مانند سایرین احتمال تجزیه آنها وجود ندارد. موکت Triexta یک گزینه قدرتمند است اما می تواند تا حدودی گران باشد ، بنابراین ممکن است برای کسانی که مایل به کاهش هزینه هستند بهترین انتخاب نباشد.

IV شاخص های کیفیت موکت
A. تراکم فیبر شمع
موکت با کیفیت با چگالی الیاف مورد استفاده برای شمع نشان داده می شود. هرچه توده متراکم تر باشد ، کیفیت آن بالاتر است. هنگامی که می توانید مواد پشتی موکت را هنگام حرکت دست خود بر روی موکت احساس کنید ، این نشان دهنده کیفیت پایین تری است. وقتی پشتوانه را احساس نمی کنید - این نشانه بسیار خوبی است که کیفیت خوب است.

ب. وزن فیبر شمع
موکت سنگین تر نشان دهنده الیاف بیشتر در فوت مربع است. نخ استفاده شده برای شمع می تواند تاثیری بر روی آن داشته باشد (شمع مصنوعی ممکن است وزن متفاوتی با موکت پشم طبیعی داشته باشد - برای مثال) ، اما قاعده کلی این است که هرچه موکت در فوت مربع سنگین تر باشد ، کیفیت آن بهتر است. . این شامل موکت های الیاف مصنوعی است - بنابراین حتما وزن را بررسی کنید.

C. مواد با کیفیت
گرانترین و بهترین مواد موکت پشم است. نرم ، با دوام ، طبیعی و سازگار با محیط زیست است. با این وجود ، موکت پشمی ممکن است کاربردی ترین انتخاب نباشد زیرا سایر مواد مقاومت بیشتری در برابر لکه و در برخی موارد با دوام تر (اما نه به عنوان مخمل خواب دار) دارند.

این هم عکس موکت پشمی:

 

V. پدینگ
تصویر روکش موکت

علاوه بر شمع موکت ، به مواد روکش با کیفیت نیز نیاز دارید.

یک ماده نرم است که انعطاف پذیر است و طوری طراحی شده است که بین سطح زیرین و پایه موکت که الیاف به آن متصل شده اند ، حرکت کند.

پد در زیر شمع موکت استفاده می شود و کف را می پوشاند. ناحیه ای را از سرما عایق کرده و سطحی نرم ایجاد می کند. شما همیشه باید قبل از انتخاب موکت خود روی آن را آزمایش کنید تا بتوانید از احساس آن در زیر پای خود مطلع شوید.

VI تخته قرنیز
تصویر تخته موکت موکت

جنس تخته زیرین تزیینی است که به انتهای موکت شما متصل شده است. تخته زیرین از یک سری میخ و قطعات چوبی استفاده می کند که موکت را به لبه دیوارها متصل می کند. این به منظور ایجاد ظاهر کلی بهتر در جایی است که موکت صاف شده و با دقت مرتب شده است.

بعد از اندازه گیری و کشیدگی ، باید اطمینان حاصل کنید که تخته زیرین به موکت متصل می شود. این را به عنوان لنگر برای کل سطح موکت در نظر بگیرید.

VII رنگها
تصویر رنگ موکت

موکت ها در رنگهای متنوع و متنوع موجود می باشند. شما می توانید هر چیزی را از طیف های خنثی قهوه ای یا برهنه ، درست تا رنگ ها و الگوهای عمیق و پر جنب و جوش انتخاب کنید. رنگها واقعاً نامحدود هستند!

رایج ترین رنگ های موکت
بر اساس تجزیه و تحلیل 1883 اتاق خواب با موکت ، 3 رنگ موکت برتر به شرح زیر است:

محبوب ترین رنگ موکت بژ است که در 55 درصد اتاق خواب ها استفاده می شود.
دومین رنگ موکت پرطرفدار خاکستری است که در 24 درصد اتاق خواب ها استفاده می شود.
سومین رنگ محبوب قهوه ای است و 6.27 درصد اتاق خواب ها را شامل می شود.
ما از اتاق خواب برای تجزیه و تحلیل استفاده کردیم زیرا رایج ترین کف اتاق خواب موکت است.

 

منبع : homestratosphere

 





:: موضوعات مرتبط: خرید موکت , ,
:: برچسب‌ها: موکت , خرید موکت , بهترین موکت , انواع موکت , موکت تافتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: